Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
papa
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
Tartózkodási hely: Abádszalók
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4441

Hozzászólás Szerző: papa » 2018.10.11., csüt. 16:19

Szia moli!
A középső himba tagnak a szimering mérete 15x25x5 de még a 6-os is belemegy, ez járatos méret. A többi porvédő mérete 24x30x5, sajnos ez nem járatos méret, ezt a következő képen oldottam meg, mivel egy acél harangba van vulkanizálva a porvédő, ezt egy éles késsel kivettem, a helyét szépen felcsiszoltam és a mezőgazdasági gépalkatrész boltban kapható 24x32x5 porvédőt tettem bele úgy hogy a külsejét megköszörültem 30mm-re, zsírtalanítottam és pillanat ragasztóval beleragasztottam, ugyan olyan jó, egy örök élet meg egy nap :) Érdemes felújítani a himba tagokat mert volt olyan csap amelyiken már 1,5 mm kopás is volt nem is beszélve az átmenő csavarokról ahol már nyíródás nyoma is látszódott, természetesen ezek mind cserélve lettek, a csapok esztergáltatva a csavarok kereskedelmi forgalomba kaphatót 8.8 csavarokkal.
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.

moli
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4442

Hozzászólás Szerző: moli » 2018.10.12., pén. 11:57

Szia Papa!
Igen ...ezek az alkatrészek nagyon sok idő után kerülnek először megbontásra, akkor amikor már menthetetlenek a csapok, perselyek. Évente, kétévente bontani kellene, tisztítani, zsírozni. Ha már szétszedted és megoldottad problemmát, tegyél bele zsírzógombokat és nem kell szétszedegetni.üdv.:moli

Avatar
papa
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
Tartózkodási hely: Abádszalók
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4443

Hozzászólás Szerző: papa » 2018.10.12., pén. 18:02

Szia moli!
A középső és a hátsó csapoknál van zsírzó szem gyárilag is, én minden szezon kezdéskor telenyomtam zsírral és még is megvoltak kopva. Ezeken van a legnagyobb terhelés, főleg a rossz utakon, ezek tartják a motor súlyának 50-60%-át. Úgyhogy érdemes karbantartani őket, én sem gondoltam volna, hogy ennyire megkopott.
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.

cznorbert
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4444

Hozzászólás Szerző: cznorbert » 2018.10.18., csüt. 12:48

Sziasztok,

aszthiszem esedékessé válik lassan a kuplunglamellák cseréje a gépezetemen, már mind a kiemnelő karnál, mind a kormánynál nagyon ki van tekerve az állító csavarokból, több mint a kézikönyve szerint szabadna... van arról tapasztalat, mennyi km után válnak csereéretté a lamellák?

Ezzel kapcsolatban kérdezem akik már csináltak ilyesmit, kell cserélni a kopó lamellákon kívül a rugókat is? A fém lamellák jók lehetnek vagy kell ellenőrizni őket?

s a szerszámok, az anyához való körmös kulcs és a két részt rögzítő készüléket le tudná méretezni valaki, esetleg kölcsön tudná adni Bp. környékéről? szemre az anya egy nagy crovafejből kialakítható lenne, van erre ötlet? ill. a kosár megfogására bevált megoldás a gyárias megoldáson kívül?

https://www.ebay.com/itm/Honda-Clutch-H ... :0&vxp=mtr

köszönöm
Norbi

hondamaki
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.11.13., csüt. 20:04
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

izzó csere

#4445

Hozzászólás Szerző: hondamaki » 2018.10.30., kedd 20:43

Sziasztok ! Kérnék egy tanácsot Tőletek : Milyen kisfogyasztású és foglalatu izzót tehetek a GL lámpába amivel látok is éjjel (hamar sötétedik ) de nem zabálja le az akkumat .Esetleg egy filmecskét honnan lehet megtámadni az idomba épített lámpát izzócsere végett ? Ezt még nem csináltam rajta ....
Előre is köszönöm !

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1967
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4446

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2018.11.03., szomb. 13:36

Szia.
H4 izzó tökéletes. Bilux, 55/60w
Tompított 55watt azaz 0,055kilowatt a
Az akksid 168 watt-óra
Azaz ha a motor áll es felkapcsolod a lámpát (mondjuk sak ez világít) akkor is 3 órán át világít.
Mivel akkor lampazol amikor jár a motor, nem ertem a kérdést.
A generator folyamatosan termel(tolt) és pontosan nem tudom, de néhány 100 watt.
Tehát az akksi menet közben mondhatni passzív.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

hondamaki
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.11.13., csüt. 20:04
Tartózkodási hely: Albertirsa
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4447

Hozzászólás Szerző: hondamaki » 2018.11.03., szomb. 22:31

Kösznöm Oszy a gyors és kimerítő választ ! Rábeszéltek (akartak ) hogy cseréljem le az eredeti izzót mert sok a fogyasztása, de eddig tul.képpen nem volt bajom vele, töltésem van, tehát működött a dolog .Még egyszer köszönöm

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1967
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4448

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2018.11.05., hétf. 09:22

Szívesen.

Ez a LED láz és egyéb fogysztás csökkentés jó dolog is lehet, talán néhány csepp benyát/100km meg lehet spórolni és igy "zöldebb" lesz...de lássuk be, ez mind állszentség. :lol: :D :D

Gondolom emiatt jönnek a tudat alattból ezek a kisseb fogyasztású lámpa stb...

Minden egyéb lámpát LED-esre lehet átalakíani(index, hátsó helyzetjelző/fék stb) de a refit azt nem érdemes. Látni és látszani alapon kell gondolkodni és nem spórolni.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: LED-őrület

#4449

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.11.05., hétf. 14:20

Akkor leírom mégegyszer (nem rosszallás, hiszen "egy csecsemőnek minden vicc új"):
a CX-ekben állandó mágneses gerjesztésű a generátor, vagyis a termelt energia csakis a fordulatszámtól függ.
A felesleges energiát a feszültségszabályzó elfűti.
Amennyiben a generátor még tudja a névleges - amennyiben a CDI-gyújtásos CX-ekről beszélünk - kb. 170W-os teljesítményét, addig a felesleget a fesszabályzó kénytelen disszipálni. Ha a kisebb fogyasztású lámpát teszünk be, a fesszabályzó még nagyobbat kell, hogy fűtsön. A fényszóró foncsorának lehet, hogy nem árt a "hidegebb" LED-es világítás, de a fesszabályzó nem fog örülni ennek a módosításnak.
A 170W nem hangzik soknak, de normál üzemállapotban a fő fényszóró megy (legyen 60W), meg a hátsó helyzetjelzők (2x5W), plusz ha valaki kinnfelejti az indexet, akkor az még kb. 50W, plusz a műszerfal-világítás, visszajelző lámpák, így összesen kb.130W-ról van szó, ami még mindig nincs 170W. (CDI esetében a gyújtás NEM az akkuról megy.)

Szóval a generátor vs. fogyasztók meccset a japánok már kimatekozták, és trendi ugyan a LED-es világítás, de esetünkben max. dizájn-értéke van, semmi egyéb.
Egyetlen szempontból mégis érdemes egy LED-es "izzót" betárazni a tartalék közé: arra az esetre, ha útközben meghal a generátor, akkor jól jöhet az energiatakarékos lámpa.
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: LED-es világítás

#4450

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.11.05., hétf. 14:26

Oszy!

Az utóbbi hónapokban 2 esetem is volt, amikor hátulról láttam, mennyire szar tud lenni egy gagyi index. (A második esetben volt lehetőségem szólni a motorosnak.)
Az általánosítás azonban (mint szinte mindig) nem fedi a teljes valóságot, ugyanis LED-ből is van olyan, ami kisüti a szemedet, nomeg persze olyan is, amelyik más közepes ellenfényben sem észlelhető biztonsággal.
A biztonságosnak mondható LED-del egyetlen probléma van ( a fent vázolt energia-egyensúly megbomlásán túl), mégpedig az ára. A tényleg jó holmit nem adják fillérekért. Ezt érdemes összevetni az 1000Ft-os komplett izzókészlet árával, hozzáférhetőségével (szinte minden utcasarkon árulják), és utána átgondolni, hogy megéri-e a plusz pénzt a LED.
Üdv.
Pesta

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég