CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1614 - Generátor-ellenállás

#2561

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.03.27., kedd 13:54

Szia Rzoli!

A fémvezetők esetében a hőmérséklet emelkedésével az ellenállás is növekedik, ez természetes így. (A félvezetőknél épp fordított az irány.)

Akkor lenne zárlatos a generátorod (ami ezeknél általában a leggyakoribb hiba), ha a mért ellenállás kisebb(!) lenne az alsó határértéknél.

Az általad leírtak alapján nem valószínű, hogy baja lenne a generátorodnak, de mint egy tavalyi hozzászólásomban képpel is illusztráltam, érdemes megnézni a generátor és a fesszabályzó közötti 3-pólusú csatlakozót, hogy nem melegedett-e ki.
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1615 - Önindító

#2562

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.03.27., kedd 14:00

Sziasztok!

Ha már a villany volt a téma: nemrégiben az egyik önindítón kísérleti jelleggel megcsináltam a "kupakmódosítást", vagyis a testoldali szénkefe saruját rácsavaroztam belülről (zsákfurat fúrása után) az önindító kupakjára (pajzsára).

Azóta az előtte egyébként jellemzően nyekergősen indító (650-esről beszélünk...) teker mint a parancsolat, a motor pedig könnyen (első gombnyomásra, az önindító hangját alig lehet külön hallani) indul akár soknapi állás után is.

Mindenkinek ajánlom a módosítás elvégzését, akinek ilyen problémája van, ugyanis az egyik fórumon azt is írták, hogy az önindító szabadonfutó-meghibásodását is késlelteti egy ilyen módosítás.

Az átalakítás lényegét az alábbi fórumtéma képekkel illusztrálja:
http://australiancx.asn.au/forum/index. ... ht=starter
Üdv.
Pesta

kentaur
Hozzászólások: 356
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
Kapcsolat:

1616.

#2563

Hozzászólás Szerző: kentaur » 2012.03.28., szer. 09:47

1615-re

...Halleluja, Isten ujja.., de nem :o - mindig van mit (kitől) tanulni :!: :!: :!:
:arrow: és az oldal :idea: thx :)

Olajnyomást Mindenkinek és
üdv
kentaur

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1617

#2564

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.03.28., szer. 10:33

Kentaur!

Örülök, hogy segítettem az önindító témájában! :-)

A kérdésem viszont a Honda Safety Tréningről szól: van-e vmi szerveződés erre? Korábban már Maclas is felvetette ennek a lehetőségét. Még a féláras beugró sem olcsó, de eddig senkitől nem hallottam olyant, hogy az kidobott pénz lett volna.

Bizony magamon is tapasztalom, és ezért tudomásul is veszem, hogy a motoros rutin is megkopik (akár egyik évről a másikra, két szezon között), de ez alapján feltételezem azt is, hogy a fejlesztése is lehetséges.

Van érdeklődés a többiek részéről?
Üdv.
Pesta

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1618

#2565

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.03.28., szer. 10:45

1615-re

Pesta,

En eleg analfabeta vagyok az elektromossaghoz, hogy is van ez? Fenykep van rola, hogy mit hova kell? Ez a modositas hogyan befolyasolja a korabbi a nehez inditast? Bocs, hogy ennyi kerdes, de mint mondtam hulye vagyok hozza.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1619

#2566

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.03.28., szer. 10:47

1617-re

Mi ketten az Egerrel mindenkeppen megyunk, foleg igy, hogy fele aron van. Korabban mar 2x felhoztam a temat, ugy tapasztaltam nem nagyon mozdult senki, igy nem eroltetem.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1620 - Forrestnek

#2567

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.03.28., szer. 10:55

Szia Forrest!

A fórumlinket megnézted?

Az a lényeg, hogy van összesen 2db szénkefe az önindítóban. Ezek közül annak kell lecsavarozni a saruját, amelyik egyébként is az önindító házára (testre) viszi a delejt. Most fejből nem vágom, de úgy rémlik (és úgy logikus), hogy azon a tartón van ez a szénkefe, amelyik alatt nincs szigetelőlemez.

A másik módja a megállapításnak, hogy az a pozitív oldali szénkefe, amelyik az önindító állórész-tekercselésétől kapja az áramot. Na ezt nem szabad bántani, hanem a másikat!

Még valami: ha esetleg méricskélni kezdenétek, azt úgy tegyétek, hogy a szénkefét elemelitek a kommutátortól, különben minden mindennel kontaktusban lesz, és könnyen félrevezető lehet az eredmény!

A harmadik módja a megállapításnak: az a szénkefesaru csavarozandó át, amelyik fizikailag (helyileg, nem villamosságilag) legközelebb van az önindító házából kiálló pozitív-csatlakozóhoz.
Üdv.
Pesta

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1621

#2568

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.03.28., szer. 11:41

Most mar megneztem :D elozoleg atsiklottam felette, bocsi.
Koszonom az infot. Es miert indul igy konnyebben a motor?

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1622

#2569

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.03.28., szer. 11:47

Bocs Forrest, most látom, hogy volt más kérdésed is:

Igazából az az alapprobléma az önindítónál, hogy a szénkeféről (ahol még biztos a kontaktus) egy olyan érintkezőn megy át az áram a házra, ahol az érintkezés meglehetősen bizonytalan (ráadásul szerintem 2-féle anyag érintkezik, aminek alapból lehetnek korróziós problémái).

Ezen a bizonytalan érintkezésen fellép egy kis korrózió, ívhúzás, és szépen elhordja az anyagot, ami egyre rosszabbá teszi az érintkezést, azaz megnő az ellenállás. (Ez látszik a belinkelt fórum képein is, és ugyanezt tapasztaltam magam is.)

Ezen a megnövekedett ellenálláson a névleg 12V-os akkufeszültség egy része elvész, és ezáltal csökken az önindítón áthaladó áram is. Mivel a teljesítmény pedig a feszültség négyzetével arányos (P=U^2 / R), így nem nehéz elképzelni, hogy már viszonylag kis feszültségesés is relatíve nagy teljesítménycsökkenést eredményez. Ezt a helyzetet nyilván csak tetézi, hogy az indítás pillanatában az akkumulátor is jelentős terhelésnek van kitéve, aminek következtében annak a kapocsfeszültsége is leesik. (Számolgattam egy kicsit, 25%-os feszültség-csökkenés már 44%-os teljesítmény-csökkenést eredményez.)

Ezt a fent leírt bizonytalan kontaktust váltjuk ki az új bekötéssel, ahol alaposan odacsavarozzuk a sarut a házhoz.
Üdv.
Pesta

molicx

1623

#2570

Hozzászólás Szerző: molicx » 2012.03.28., szer. 13:42

Motoros képzésre!
Sziasztok!
Aki mégis az önképzést választaná: Salgótarján-Cered között 19km friss aszfalt, forgalom nulla, az egyenes szakaszok is kanyarból vannak.moli

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég