CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
semegijanos
Hozzászólások: 760
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6941

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2018.08.06., hétf. 15:37

18465-re.

Pesta !

Köszönöm Neked és KLB-nek a gyakorlati tanácsot, és hogy utána néztél a jelenségnek ! Új égő és 10 A bízti csere
után sem szűnt meg a jelenség. Villamossági szerelővel kerestetem meg azt a hibás test- csatlakozást, mivel nekem semmilyen mérőműszerem nincs amivel ki lehet mérni.
A 30 A bízti az elírás volt. :oops: Mivel a motor pöccre indul, így hozzá sem nyúltam !!

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3792
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6942

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2018.08.06., hétf. 15:49

ajajjjj, az elektromosság az ördög műve !!!!
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6943

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.08.07., kedd 11:38

fgyozo írta:ajajjjj, az elektromosság az ördög műve !!!!
Az alábbi nem a CX-emről szól, legfeljebb rólam. Bocs, ha nagyon off-topic!

Győző!
Jópofa ez a beszólásod, és valahol meg is értem.
Amióta kikerültem az iskolapadból (ennek már bizony 23 éve, még leírni is nehéz...!), azóta tanulmányozgattam (eleinte vehemensebben, aztán rapszodikusabban) a villamosságtant.
Őrület, ami ebben a témában zajlik. Úgy alkotott az ember mindenféle elektronikus alkatrészeket, hogy kb. minden ezredik embernek van fogalma arról, hogy azok nagyjából(!) hogy működnek. Azok, akik tényleg részletekbe menően ismerik a dolgokat, az ennek is a töredéke.

Tudod miért van ez így?
Mert sehol/többnyire nem tanítják részletekbe menő, szemléletes módon ezt a tárgykört. Alapdolgokat is csak modellezünk, miközben a valóságot nem tudják, vagy lehet, hogy nem akarják, hogy mi is tudjuk.

Sokat olvastam ebben a témában. Találtam, olyan weboldalt (egy "magánember" weboldala), ahol viszonylag jól le vannak írva dolgok. Ő is azt állítja, hogy a tárgy tanításával van a probléma, rengeteg hibás koncepciót vesznek alapul, amit aztán valahogy a tanulók fejébe tömnek, csakhogy ez nem ad igazi, alapos tudást. Sőt, a gondolkodó ember fejében csak növeli a káoszt.

Nem az elektromosság való az ördögtől - hanem az, ahogyan azt a mai napig homály fedi.

Csak 1-2 példa:
1. Nem tudjuk, mi a feszültség. Pedig eléggé alapfogalomnak tűnik. Tudom, olyan, mint a gravitáció: van definíciója, de nem tudjuk, hogy mitől van. Mitől lesz egy adott töltésnek nagyobb munkavégző képessége, mint egy másiknak?!
2. A kondenzátor működését (ami pedig egy nagyon egyszerű alkatrész) sehol nem láttam még részletesen leírva. Azzal kezdődnek a leírások, hogy "kapcsoljunk x volt feszültséget a kondenzátor sarkai közé"! - Bocs, de mi az a feszültség? (Remélem, értitek...)

De ha ezen még túl is lépek, olyan kijelentéseket tesznek a tankönyvek, hogy semmiféle logikus magyarázatot nem fűznek hozzá, csak tényként közölnek dolgokat.
Miért? Szerintem azért, mert a tankönyvírók sem tudják, amit tudniuk kellene. Vagy lusták leírni, mert túl terjedelmes lenne a mű. Vagy egyszerűen nem is érdekli őket, csak a gázsi a lényeg...

Eltűntek a nagy tanítóink, akik hivatásuknak tekintették a tudás átörökítését. Gyerekkoromban még Sas Elemér műsorait, kísérleteit nézhettem, és ami fejlődés azóta lezajlott, azoknak a nagy része az emberek előtt rejtve maradt.
Üdv.
Pesta

semegijanos
Hozzászólások: 760
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6944

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2018.08.08., szer. 07:32

18464-18465-18469 !
Gyakorlatban:
Piros visszajelző: gyújtás ráadásakor világítania kell, indításra elalszik,
Zöld visszajelző: csak" O " fokozatban világít, 1,2,3,4,5 fokozatban nem világit. Tehát valaminek kell szabályozni !? De minek ?? Ez itt a kérdés.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6945

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.08.08., szer. 10:11

semegijanos írta: Tehát valaminek kell szabályozni !? De minek ?? Ez itt a kérdés.
Ez szerintem nem kérdés.
Az egyiket az olajnyomás-kapcsoló kapcsolja be (ill. ki, amikor megjön az olajnyomás), a másikat pedig az üres-állás-kapcsoló.

Amit benéztem: úgy látom, hogy ezek a lámpácskák állandó +12V-ot kapnak, merthogy a kapcsolók a negatív (test) oldalon vannak.
Tehát nem test-szakadás valószínű (merthogy két külön vezetéken mennek a kapcsolóikra, nem valószínű, hogy mindkettő pont egyszerre döglött meg), hanem a +12V szakadása gyanús. Még mindig megnézném a helyedben a műszerfal hátulján a kis összecsavarozásokat (Eurosporton legalábbis az van), ahol össze vannak kötve a közös szakaszok. Ha nincs semmi szétesve, és a csatlakozó egyik oldalán sincs +12V, akkor nem kapják meg a 12V-ot, ezesetben a gyújtáskapcsolónál valószínű a probléma, amiről ezek kapják a +12V-ot.
Üdv.
Pesta

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3792
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6946

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2018.08.08., szer. 15:27

18472 Pesta

Értem amire gondolsz.
Használjuk az áramot, nagyjából tudjuk is h mi az (én elektronikai műszerész is vagyok és akkor úgy tanították h a töltéssel rendelkező részecskék elmozdulása az áram. Azok pedig a feszültség hatására mozdulnak el. Feszültség pedig a 2 pont közti potenciál különbség). Szóval használjuk az áramot, tudjuk hogy van csak úgy az egészet nem értjük h miért???
És hogy miért nem tanítják mélységében?
Most durvát fogok írni.
Mert akkor lehet hogy bele kéne menni olyan tabu témákba is hogy kik és miért építették a piramisokat?
Hogy miért voltak obeliszk?
Hogy jó lenne (ismét?) tudni hogyan vezethető az áram vezeték nélkül?
Hogy jó lenne (ismét?) tudni hogyan lehet sugározni az energiát?
Hogy jó lenne (ismét?) tudni hogyan lehet a sugárzott energiát befogni?
És ha feszegetjük ezeket a témaköröket akkor valahogy inogna a hivatalos emberiség történelem?
Meg hit világ?

És ha már a misztikus dolgoknál tartunk:
Vettem egy önindító relét.
Kép

Rádugtam a csatlakozókat (Sárga/piros és a Zöld/piros vezeték).
Nyomtam az önindító gombot és a kézben tartott relé szépen kattogott ahogy kell.
Ezt követően a csavaros érintkezőkre rácsavartam a 2 sarut (akku + és az önindítóhoz menő vastag kábel).
Megint nyomtam az önindító gombot és a relé ekkor már meg sem mozdult. Nem működött.
Na ezt megcsináltam vagy 10x és nem működik.
Közben észre vettem hogy a reléből jövő és a csatlakozóban végződő Sárga/piros és a Zöld/piros vezeték meg van fordítva a motorból jövő Sárga/piros és a Zöld/piros vezetékhez képest.
Tehát amikor a relé csatlakozóját össze dugom a motorról jövő ellen darabbal akkor a relé Sárga/piros a motor Zöld/piros és a relé Zöld/piros a motorról jövő Sárga/piros -sal érintkezik.
Nyilván a gyártó kínai megcserélte a csatlakozóba jövő vezetékek sorrendjét.
Ezen nem akadtam fel én sem, hát össze dugtam fordítva, hogy az azonos színű vezetékek találkozzanak.
Na már most a jelenség nem változott, a relé bekötve ugyan úgy nem működik.
Van valakinek tippje h mi lehet a gond?
Mert aztán már tényleg egy ördögi jelenség.
A relé kézben tartva működik, ha rákötöm a csavaros érintkezőre amit kell, akkor már nem működik.
Én meg értetlenűl pislogok :-(
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

semegijanos
Hozzászólások: 760
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6947

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2018.08.08., szer. 16:35

Kép.jpg
Visszajelző hátsó része .

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re:visszajelző lámpák

#6948

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.08.08., szer. 17:57

A zöld vezetékeken kellene megmérni, hogy ráadott gyújtással van-e rajtuk 12V.
Ha nincs műszer, akkor egy 12V-os, lehetőleg kis teljesítményű izzólámpával. A testet a motorról, vagy közvetlenül az akku negatív sarkáról kell vinni.

Ha nem világít, akkor nem megy ki a 12V.
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: indítórelé

#6949

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.08.08., szer. 18:05

Győző!

Akárhogy lesem a kapcsolási rajzot, nem egyértelmű a megoldás! :D
Az nem lehet, hogy a motorod sebességben volt hagyva, mikor próbáltad indítani?
Üdv.
Pesta

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3792
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6950

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2018.08.09., csüt. 17:23

Nem volt sebessegben.
Vissza tettem az eredi relet es azzal mukodott.
Kozben a valtohoz nem nyultam
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég