CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#7101

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2020.01.06., hétf. 00:59

BÚÉK!

Igen OMW 100 vagy maxmotion. eddig is ezt raktammindenbe. Hálásak a gépek érte.
A CX pl. érezhetően máskép ment. Kis emelkedőn amit eddig éreztem, most olyan mintha lejtő, na jó na, egyenes.
Szóval csak alőnyei vannak.

Ugyan ígí prémium diesel vs normál, na ott igazán érzed a külömbséget, főleg visszafele. Fogyasztás csökkenést is tapasztaltam. összegezve amennyivel drágább annyivalk kevesebbet evett. tehát ugyan ott vagyok 1 tankal,DE a motor meghál
álja, föleg az üzemanyag rendszer.

Szar kajától te is szarúl vagy,....

Ez az én saját tapasztalatom és vélemenyem....
Mindenki tegyen belátása szerint.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3571
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#7102

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2020.01.06., hétf. 11:43

7096 forrest99
Igen, értem mire gondolsz.
Sajnálom h ez a helyzet.
Nem tudom h tehetnék-e valamit az ügyben?
Vagy mondjuk azt h jól van ez így? - pedig úgy érzem h nincs :- (
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3571
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#7103

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2020.01.06., hétf. 12:07

7098 Plero

Le vagyok maradva :- (
Milyen B10 -es mizéria?
Mire gondolsz?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

maclas
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

7103-ra

#7104

Hozzászólás Szerző: maclas » 2020.01.06., hétf. 19:07

Szia Győző! Bár nem tőlem kérdezted, de én válaszolok! :-) Január 1 től változik a benzin (B10) 95-ös összetétele, több lesz benne a "környezetbarát" rész!! Magyarul rosszabb lesz! Nem is javasolt az öreg gépekhez, többek között a HONDA sem dícséri!! Több a bio adalék a 95-ösben!
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3571
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#7105

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2020.01.07., kedd 10:18

7104 maclas
Értem, köszönöm a választ.
Akkor ezért írta Oszy h inkább a 100 -st.
Bár most tél van így nyilván kevésbé aktuális ... de ha
valakinek már lesz tapasztata ezzel a 95-össel a motorban
szívesen olvasnám ...
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

talpastibi
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2014.05.06., kedd 22:40
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#7106

Hozzászólás Szerző: talpastibi » 2020.01.07., kedd 14:34

Sziasztok.
Győző nekem volt tapasztalatom a bioetanollal: Asszony szuzuki szvift 1.3 karburátoros.Amikor még nagyon olcsón adták a benzinkutaknál a bioetanolt a szviftbe azt is tankoltunk kb50-50% ban semmi baja nem volt neki tőle,igaz télen csökkentettük a bioetanol mennyiségét, mert hidegben nehezen indult kb 1 1/2 évig használtuk így.Ezen felbátorodtam és kipróbáltam az akkori motoromba is (boxer 750 de nem 3 betűs) karburátoros.Kb30% etanol 70 benzin.A motor alsó fordulatszám tartományban fulladt köhögött mindent csinált csak menni nem akart de amikor "elkapta ment mint állat"ez azért kanyarokban nem igazán előnyös, Hogy kanyarban fullad és ha a kijárati ívnél már húzod neki, akkor semmi semmi utána olyat ránt,hogy majd le esel róla.Abban az időben elhangoztak olyan vélemények is, hogy a bioetanol kiszárítja a vele érintkező gumi alkatrészeket, ezt nem tudom! Volt egy ismerősömnek egy opelje ő csak bioetanolt használt,de írt hozzá egy másik motorvezérlő progit,ő megvolt vele elégedve!Különben most is van a benzinekben bioetanol azt hiszem kb 5% körül.Régebben olvastam róla egy szakcikket amiben azt is leírták,hogy 1l bioetanolban sokkal több energia van mint ugyan annyi benzinben,Hát fene tudja (de ha ők írták)Na ez volt az én tapasztalatom.

talpastibi
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2014.05.06., kedd 22:40
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#7107

Hozzászólás Szerző: talpastibi » 2020.01.07., kedd 14:36

Ja az oszynak szerintem is igaza van,én is alá tudom támasztani amit ő írt

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3571
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#7108

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2020.01.08., szer. 11:16

7106 talpastibi »

Köszönöm az infót !
Én is hallottam már valami károsító hatásról de pontosan nem tudom :- (
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#7109

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2020.01.09., csüt. 15:33

A legnagyobb probléma az etanollal, hogy vizmegkötő hatása nagy. A hőmérséklet ingadiozádból adodó páratartalom segíti a sok vizet megkötni. Télen semmi képpen ne tárold ilyennel, akkor szigorúan 100as!

Valamikor próbáltam 50-50% a CX-be is.
Tapasztalat alapján, nehezen indult, kínoztam aksit, ünindítot. Amikor ment nem igazán volt gond, kicsit talán érezhető volt h gyengébb. Akkor derült ki h a tankom lyukas és ragasztott volt, el kezdett felpuposodni a festék majd fólyni.
tank forrasztás javítás majd csere lett a vége.

Főleg az öreg fémtankos motorok látják ennek a legnagyobb kárát. Tele van mégis elkezd rozsdásodni a tank belülről.
A másik, ha sok víz oldódik benne, természetesen szarúl megy és nehezen indul.
Az nem igaz h nagyobb energia van benn, csak magasabb hőfokon ég.
Ha magasabb lenne az energia sürűsége akkor nem kéne dúsítani, injektorosnál is igy írják át.Tehát "többet " eszik belőle.


E10-re vatítve ez azt jelenti, hogy 1L E10 kp 0,95L tiszta (vagy normál 95, 98-asnak) felel meg.


A magasabb hőfok jobbak égeti a szelepeket stb...
Az etanollal kapcsolatban a jelszó leginkább a környezettudatosság. Én e mellet vagyok, de természetesen egy veterán korú jármű erre nem alkalmas.

az alkohol tulajdonságai nem egyenértékűek a benzin jellemzőivel, ami a gyakorlatban azt eredményezi, hogy egyező teljesítmény eléréséhez kb. 20-30 százalékkal több etanol elégetésére van szükség.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/e85-a-gyakorlatban/
A különböző arányú alkohol-benzin keverékminták hatása a fémre. Csupán szemléltető ábra
Kép
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3571
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#7110

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2020.01.10., pén. 12:04

7109 Oszy
Köszönöm !
Ez Elég meggyőző volt.
Szóval végeredmény h 2020-tól a CX-be kerüljük a 95-ös benzint és inkább a 100-st tankoljuk.
Így fogok eljárni.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég