CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6601

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2017.08.28., hétf. 09:34

Köszönöm Pesta a válaszodat. Bár korábban kezdtem volna erről a fórumon beszélgetést. Akkor nem vettem volna meg a ledes izzót. Így egy tapasztalattal gazdagabban már ezt is tudom. Köszi még egyszer!
Amúgy Gyula úr motoreladásának a hátterébe az áll, hogy vett egy kétszemélyes kabriót. A hétvégén is ezzel volt a találkozón. Elmondása szerint "már nagy neki ez a motor".
SF

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6602

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2017.08.28., hétf. 11:26

Nem vettem meg, de sztem alapmeret, igy nem oldja meg a problemat.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Melegedés

#6603

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.08.28., hétf. 12:04

Roli!

Ha még nem szedted szét a motorod, és nem is akaródzik még hozzálátni, akkor NE szedd le a vízpumpa-fedelet!

Előtte csinálj meg lszi egy kísérletet: indítsd be a motort, melegítsd fel (akár menet közben is), és állj meg vele, hagyd járni (esetleg kicsit túráztasd) a motort, és amikor a hőfokmérő (már eléggé) kitér, akkor figyeld meg, hogy nyomja-e a hűtővizet a kiegyenlítő tartályba! Az érdekelne, hogy elkezdi-e főzni a vizet!

Ha nem megy a kiegyenlítő tartály felé a hűtőfolyadék, akkor (csak) a műszered rossz!

Scheibli Feri ügyén kutakodtam kapcsolási rajz után, és most nézem, hogy a CX500C-knél (neked is az van?), de lehet, hogy más modelleknél is ott van az a bizonyos fesszabályzó, amit írtam, hogy a CX500E-nél a benzinszintmérőnek is van egy (ott talán 7V-os, ha jól tudom).

Nem kizárt ugyanis, hogy valójában csak a fesszabályzóval (ezzel a 7V-ossal!) van a gond.
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Olajnyomás-lámpa

#6604

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.08.28., hétf. 12:17

Feri!

Örülök, ha megnyugtattalak... :-)
Közben utánanéztem a neten egy kicsit ennek a témának, és találtam egy érdekes kapcsolási rajzot, itt:
http://diagramonwiring.blogspot.hu/2012 ... 1-and.html

Az a lényeg, hogy valószínűleg a te motorodnál is a következő a helyzet:
Bizonyos modelleken (a tied sem mindennapi járgány!) van egy beépített áramkör, ami a hátsó lámpa (valószínűleg egyébként elsősorban a féklámpa) "figyeléséért" felel. Először ilyet 650C-n láttam, de ott külön van visszajelző lámpája a műszerfalon.

A te motorodon azonban a rajz szerint ugyanaz a visszajelző lámpa jelzi az olajnyomás hiányát ill. (= és/vagy) a hátsó (fék?)lámpa kiégését is. (Lásd a rajz bal szélén középtájon az oil pressure / stop ind feliratú egységet.)

Ez az áramkör úgy működik, hogy az izzószálon annak "világítása" nélkül át tud engedni egy kicsiny áramot, de ha az megszakad, akkor megy a jelzés.
A LED-es világításon azonban nem fog átmenni ez az áram (elég nagy az ellenállása, míg a nyitófeszültséget el nem éri, gyakorlatilag szakadást mutat), így akkor ezért jön a jelzés.
Üdv.
Pesta

ScheibliGL400
Hozzászólások: 190
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
Kapcsolat:

Pestának

#6605

Hozzászólás Szerző: ScheibliGL400 » 2017.08.28., hétf. 12:56

Hát mit is mondjak?
Pesta hű voltál önmagadhoz!!! Az biztos, hogy én új információval gazdagodtam a motorommal kapcsolatban. Nagyon köszönöm, hogy időt és energiát áldoztál a problémámra, és így emberi nyelven leírtad.Teljesen megnyugodtam!
További szép napot
SF

moli
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6606

Hozzászólás Szerző: moli » 2017.08.28., hétf. 13:49

Sziasztok!
Tudom már, hogy ezekbe a szép koros járművekbe miért kell mindenféle ledes macerájokat beépíteni! Azért, hogy Pestának meglegyen a mindennapi feladványa. :D
Pesta!
Jól tudom, hogy a lapátkerék ellenőrzéséhez nem kell levenni a vízpumpa fedelet, hanem elég csak a krómozott csövet levenni és a lyukon keresztül lehet ellenőrizni, hogy stabil-e a helyén?moli

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Lapátkerék-ellenőrzés

#6607

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.08.28., hétf. 14:22

Moli!

Ne viccelj! TE kérsz tőlem "igazolást"?! :D Én még nem láttam élőben szétborított CX-blokkot! Te meg.... :D

Komolyan: én is gondolkodtam az általad vázolt verzión, de igazából nem tudom, működik-e.
Ugyanis a cső elvileg a járókerék végébe (csúcsára) kell, hogy vigye a vizet.
Lehet, hogy a járókerék egy része látszani fog így is, sőt, biztos, hogy a fedél leszerelése előtt érdemes így is megpróbálni, de igazából nem hiszem, hogy minden látszik úgy, aminek látszania kell. - Majd aki csinálja, megírja az élményeit, ha van legalább félilyen grafomán, mint én... :lol:
Üdv.
Pesta

Zpityu
Hozzászólások: 368
Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6608

Hozzászólás Szerző: Zpityu » 2017.08.28., hétf. 14:23

Igazad van Moli. De tényleg jó, hogy a Pesta ilyeneknek utána néz, mert gondolom másnál is előfordulhat majd ez a jelenség. Ha nekem is kigyullad az olajnyomás lámpám biztos nem jutott volna eszembe, hogy ellenőrizzem a hátsó lámpát. (csak simán besz...tam volna)
Köszi Pesta!

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Lámpafigyelő

#6609

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.08.28., hétf. 14:38

ZPityu (meg mindenki)!

Szeretném nyilvánvalóvá tenni, hogy az olajnyomás-jelző lámpa ilyen jellegű bekötése eddig számomra is ismeretlen volt, mint írtam, egyáltalán a hátsó lámpát figyelő elektronikával is csak a 650C-n találkoztam eddig.

Tehát, ha valakinek ezek után is kigyullad az olajnyomás hiányát jelző lámpa, nyugodtan szarjon be, mert nem biztos, hogy csak a féklámpája égett ki!!! ;)
Üdv.
Pesta

Avatar
Arthur
Hozzászólások: 371
Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
Kapcsolat:

Re: olajnyomás lámpa

#6610

Hozzászólás Szerző: Arthur » 2017.08.29., kedd 10:07

Feri!
Ha már LED-es lámpát akarsz, és Pesta szerint van ez a figyelő izé, akkor próbáld ki egy canbus-os LED izzóval, de én simán visszatenném az 5W-os wolframszálas izzót. Ezzel találták ki ezt a motort, és már működik jó pár éve. ;)
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég