Hírek Honda CX/GL Túrák Letöltés Link Blog

 

Elektronikus index kapcsoló

(HyGy - 2004-02-19)

Ha te is unod, hogy sosem villog stabilan az index ez a kapcsolás neked való. Aránylag olcsó pénzbõl kihozható, FET-es és csak simán be kell kötni a régi helyére.

Ezzel a 12V-ról mûködõ index villogtatóval plusz vezeték behúzása nélkül át lehet alakítani elektronikusra az indexünket. Csak simán be kell dugni a régi hõszálas index kapcsolgató helyére.

Az áramkört az itt található nyákrajz és beültetési rajz segítségével könnyen el lehet készíteni. A két kivezetésbe egy-egy darab drótot kell forrasztani. Ezen drótok másik végének készíteni kell egy kisméretû nyákot, amibe két darab nyákba ültethetõ papa sarut ültessünk be. Ezt a nyákot pedig csavarozzuk fel a dobozunk oldalára miután vékony fúrószárral kialakítottuk a megfelelõ csík alakú lyukakat a papa saruknak. A két sarura lehet majd rátolni a régi csatlakozóról lehúzott dugókat.

Aki nem akarja a villogás sebességét szabályozni az a potenciométert ki is hagyhatja, a helyére megfelelõ méretû fix ellenállást forraszthat. A kész áramkört ki lehet önteni mûgyantával úgy, hogy csak a papa saruk vége lógjon ki, vagy pedig egy felcsavarozható zárt dobozba tenni a nyákot (esetleg ez elõtt lelakkozni sima akril-lakkal a fólia felõli oldalt). Én a dobozos módszert választottam, így esetleges meghibásodás esetén még van esély a javításra. Az általam használt dobozt keresd a helyi elektronikai boltokban.

A 100uF-os kondenzátor minimum 16V-os és lehetõleg tantál kondenzátor legyen. Amennyiben ilyet nem kapsz, tapasztalataim szerint bele tehetõ a 100uF-os elektrolit kondenzátor is (ilyenkor a pozitív kivezetése legyen a dióda felé).
A hibátlanul megépített, mûködõ áramkörben a 2x21W-os izzó esetén a FET langyos marad hûtõborda nélkül is. Az esetleges fordított polaritású bekötés nem károsítja az áramkört (ilyenkor a FET átvezet, és az izzók folyamatosan világítanak). Az idõzítés nagysága a trimer potenciométer tekergetésével és a vele sorba kötött 2.2Mohmos ellenállás cseréjével, és/vagy a 150nF-os kapacitás cseréjével változtatható meg.

Ennek a módosított áramkörnek az eredeti verzióját már nem tudom hol találtam meg, de köszönet a készítõjének.
Az R4 potenciometer értéke: 2.5Mohm ha kapsz nagyobb értékût akkor szélesebb tartományban tudod szabályozni a villogás sebességét. Ilyenkor a többlet értékkel érdemes csökkenteni a soros ellenállás értékét.


Alkatrészjegyzék:

ellenállások:
- 1db 4.7M ohm (R1)
- 1db 68k ohm (R2)
- 1db 2.5M ohm trimer potenciométer (R4)

kapacitások:
- 1db 22nF (nem polarizált) C1
- 1db 330nF (nem polarizált) C2 (nem tévedés a beültetési rajzon 150nF van ezt kicseréltem 330nF-ra így lassabban villog)
- 1db 100uF (nem polarizált) (ha nincs más jó az elkó is) C3

dióda:
- 1db 1N4001 vagy nagyobb (pl 1N4004)

ic:
- 1db 4093

FET:
- 1db BUZ11

egyéb:
doboz az áramkörnek, vagy mûgyanta amivel ki lehet önteni
vastagabb drót
kis darab nyák
nyákba ültethetõ papa saru

 

Az áramkört mindenki csak a saját felelõségére építheti meg. Az áramkör által okozott esetleges sérülésért, balesetért, károkért semmilyen felelõsséget nem vállalunk. Az áramkör esetleges mûködés képtelenségéért felelõséget nem vállalunk.


áramkör

nyákrajz

beültetési rajz

A fenti cikket az alábbi linkrõl vettük át: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/36

Az cikk megküldésért köszönet L Ferinek


Egy kis segítség, ha ki akarsz cserélni egy-két megfáradt alkatrészt:

CDI házilag.

Képek leírás:
1. Próbapanel. párszáz forint. Bármely elektrónikai alkatrész üzletbe kapható akár a többi alkatrész
2. Kellékek: az alkatrészek, páka, csibesz, ón, mûszer stb
3. Panel méretre vágva, beültetési oldal + néhány alkatrész és a kivezetési pontok.
4. Beültetés...
5. beültetés
6. Beültetés... in progress...
7. Kész panel fórasztási oldal és az öszzekötések
8. Kész panel beültetési(alkatrész) oldal
9. Kábelezve-eredeti vezetékek
10. A dobozba
11. Dobozba
12. Kivezetések
13. Az eredeti verzió, (angol)
14. Alkatrész lista
15. Kapcsolási rajz

 

Köszönet Oszy-nak!


 

GENERÁTORJAVÍTÁS

Ha nincs töltés a CX-GL 500-on, és már minden lehetõséget kizártál,
és úgy döntöttél, a generátorban van a hiba, olvasd el ezt a pár sort mielõtt
nekilátsz szétszerelni a motort.
Hogy biztos legyél a dologban, az ülés alatt húzd szét a csatlakozót,ami a
generátorból a fesz. szabályzóba megy. 3 sárga vezeték van benne. Indítsd el, a motort és a generátor felõli csatlakozónál mérj a fázisok között váltófeszültséget
1--2, 2--3, 1--3 érintkezõk között
Emeld a fordulatot,3-4-5 ezer körül, 45-50 V kell, hogy legyen. Ha valahol a 20V-ot sem éri el, biztos a tekercsszakadás! De nem biztos, hogy testzárlatos!
A motor kiszerelést követõen, ahol a generátor,és a gyújtás vezetékek kijönnek a blokkból, van egy kis dekni, 6 csavar fogja, ezt vedd le, alatta találod a gyújtás alaplapját.
Mielõtt az alaplap csavarjait meglazítanád, csinálj egy pozíciójelet, hogy összerakásnál ne kelljen gyújtást állítani. A gyújtás, és a vízpumpa levétele után jöhet a nagy dekni levétele!
Lehet, hogy gumikalapáccsal tudod a leverni. Jobbról, balról, alulról, felülrõl adj neki ahol a blokk a vázhoz csatlakozik, amíg meg nem mozdul. Utána már kézzel lehúzhatod.
Ha lent van, szinte biztos, hogy a váltó léptetõ mechanikája, szétesik, és az önindító közvetítõ kereke is kieshet a helyérõl. Ennek a tengelyén kell hogy legyen egy-egy hézagoló gyûrû, erre figyelj az összerakásnál, hogy ezek visszakerüljenek a tengelyre. A váltó mechanikán két, fogas ív van egymásba kapcsolódóan 3-3 foggal, és ez csúszik szét amikor a deknit leveszed.
Van ott még egy kis visszahúzó rugó, ami ilyenkor kiakadhat a helyérõl.
A hátsó dekniben van a generátor tekercse 3 csavarral rögzítve. A tekercs szakadása a hátsó felén van, amit csak akkor látsz ha a generátort már levetted. (égett generátor) címû kép.
Ha levetted a generátort, alatta 4 furatot találsz. 3 rögzitö, a negyedik, egy olajátvezetõ, ami a galibát általában okozza. Ez van legalul. Nos a hiba megelõzése érdekében ezeknek a furatoknak a külsõ ívét félkörben, Kb 45 fokban csiszold le, mielõtt az új, vagy tekercselt generátort felteszed. A csiszolás, vagy köszörülés után alaposan mosd ki a deknit, nehogy maradjon benne fémforgács! Ezek a csepp beavatkozások a csatolt képeken látszanak.
Javaslom még, hogy a vízpumpa hátsó szimeringjét, ami az olaj a hûtõrendszerbe jutását hivatott meggátolni, cseréld ki! Nézd meg továbbá a kardánkihajtás csapágyát, és a szimeringjét!
Nos ezt a pár sort azért írtam le, nehogy valaki úgy járjon mint én! Két hónapon belül két generátorom lett tekercselve, mert nem lettek lecsiszolva a furatok élei az elsõ akciónál!!

Ha valaki rákényszerül erre a mûveletre, hát:

JÓ MUNKÁT! Lichtenberger János

 

 

Olaj rendszer:

Szûrû: MH 79 (Unix:82499/1)

O gyûrû: 80*4 (NBR70) (sima olajálló)

Olaj: Bármilyen jó minõségû 10w40 viszkozitású

(GL 500 Silverwing)

 

Elsõ teleszkóp:

Szimering: 35*48*11 DUO (NBR70)

(GL 500 Silverwing)

Szimering: 33*46*10.5

(CX500C)

 

Váltó:

Váltókar Szimering: 14*26*7 (NBR70)

(GL 500 Silverwing)

 

Gyújtás:

Gyújtó Gyertya: DR8ES-L (NGK)

(GL 500 Silverwing)

 

Hátsó kerék:

Hátsó kerékcsapágy: 6302 2RS

(2RS=mûanyag porvédõ! Ne 2Z-st használjátok, mert az nem porvédõs!!!

(GL 500 Silverwing)

 

Kuplung:

Valaha is ha megbontjátok a kuplungot,nagyon figyeljétek meg a lamellák sorrendjét és ügyeljetek rá,hogy úgy kerüljön vissza ahogy elõzõleg volt,na persze elõfordulhat,hogy már valaki próbálkozott elõzõ tulajok közül és õ okozott némi zûrzavart. Amire feltétlenül felhívom a figyelmeteket:A parafás lamellák mintázata amint a rajzos ábra mutatja a 7 közül a legelsõ és legutolsó bordázat a parafán merõleges legyen. A közteseké ferde mintázatú,a 6 fém lamellák között találtok egy szegecseltet azt bentrõl az 5. ként rakjátok de a fém lamellák sorrendjében és most elérkeztünk a felkeményedés problémájához. Van a kuplung ház " kosár "amihez a parafás lamellák fülei kapcsolódnak és a kuplung agy amihez a fém lamellák fogai kapcsolódnak,itt szokott némi kopás keletkezni az agy bordázatán álltalába a túlterhelés következtébe 1 kerék, Med mex perec meg ilyenek nem kell kétségbe esni egy jó minõségû tûreszelõ lapos tagjával,ami frankón befér a bordák közé azzal szépen meg kell " simogatni " vagyis simára reszelni és már nem fog akadni a kuplung mechanikája.

 

 

 

 

Ha javítasz valamit a gépeden, és az alkatrész még nem szerepel a listán, vagy a Te gépeden más alkatrész kell, kérlek küld el a méretét, vagy cikkszámát az alábbi e-mail címre! Segítséged mindannyian megköszönjük!

 

Elérhetõségek:

Ha közénk szeretnél tartozni: info@cx-gl.hu

Tel.: 06 20/3292-099 (Kemény László)

 

2009 © Minden jog fentartva